פתרונות חנייה
אחת הבעיות העיקריות מולה אנו ניצבים בפרוייקטים מסוג תמ"א 38 הינה פתרון לבעיית החנייה, עפ"י התכנית תנאי לביצועה הינו פתרון חנייה לדירות החחדשות שייבנו במסגרת החיזוק על פי תמ"א 38,
בנוסף יש לקחת בחשבון כי במקרים רבים קיימות חניות בבעלות פרטית (טאבו) ואותן לא ניתן לבטל ו/או להצמיד לדירות החדשות.יתרה מכך תכנית החיזוק של הבניין עם או בלי הרחבת דירות ומרפסות, פוגעת לרוב במקומות החנייה הקיימים ומבטלת חניות קיימות וכתוצאה מחמירה את המצב הקיים.
תכנון מערך החנייה בשילוב אלמנטי החיזוק השונים מחייב יצירתיות רבה ושילוב בין יועצי הפרוייקט ובעלי החניות הקיימות.
מאמץ תכנוני נוסף הוא מציאת פתרונות חנייה נוספים בתחומי המגרש לרווחת בעלי דירות להם אין חנייה צמודה, חניות אלו ישמשו כחניות "חמות" במתכונת הראשון זוכה. חניות אלו לא יוצמדו לדירה כלשהיא וישמשו את כל דיירי הבניין.
עיריות שונות מתיחסות לבעיית החנייה בפתרונות ודרישות מסודים שונים. כך נמצא את עיריית ראשון לציון אשר במסגרת תמ"א 38 דורשת חנייה לכל דירה חדשה (מעבר חניות קיימות בטאבו) ושתי חניות לכל דירה בשטח הגדול מ 140 מ"ר (במסגרת תכנית רצ/106 על תיקוניה).
בהרצליה קיימת דרישה של חנייה וחצי לכל דירה בפרוייקט (חדשות וקיימות), בהליך רישוי נמצאת תכנית אשר אמורה להקל בעיננן זה לכדי חנייה אחת לכל דירה (חדשה וקיימת), בעניין זה נמסר בכנס שיזמה העירייה כי באם לא ימצא פתרון לחנייה, לא במסגרת המגרש,לא ע"י מכפילי חנייה ולא ע"י קרן החנייה העירונית,
תאושר התכנית שהרי החיזוק קודם לפתרון החנייה.
בתל אביב נדרשים לחנייה וחצי עד שתי חניות לפי תקן החנייה העירוני אולם ניתן במקרים מסויימים לקבל הקלה לכדי חנייה אחת לדירה (שוב החיזוק קודם לפתרון חנייה).
במסגרת פתרונות החנייה בתחומי המגרש ניתן לתכנן מקומות חנייה במסגרת הפיתוח של המגרש הן כחניות רגילות והן באמצעות מכפילי חנייה.
מכפיל חנייה הינו מתקן בו ניתן להחנות שני רכבים האחד על גבי השני עם או בלי תלות בינהם. מכפיל חנייה ללא תלות מחייב הכנת "בור" אשר לתוכו תורד המכונית התחתונה על ידי המתקן.
פתרונות חנייה מורכבים יותר הינם מכפילים אוטומטיים והינם עבור מספר חניות רב יותר.
עלויות מכפילי החנייה, התשתית הדרושה להן ותחזוקתם יקרה יחסית ולעיתים יכולה לפסול פרוייקט מבחינה כלכלית. לכן יש לבחון את פתרון החנייה אל מול דרישת העירייה למספר חניות עבור כל דירה שתבנה והחניות הקיימות אל מול המסגרת התקציבית של הפרוייקט.
פתרונות חנייה מכניים יכולים להתאים בפרוייקטים בהם ערך הקרקע ליחידת דיור הוא גבוה.